• 52147 - 021
  • info@digitalwarranty.ir
  • تهران، خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی، ضلع شمال غربی میدان فلسطین، پلاک 17، طبقه 2
  • 52147 - 021
  • info@digitalwarranty.ir
  • 52147 - 021
  • info@digitalwarranty.ir
افتتاحیه نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳: رونمایی از نوآوری‌ها و تقویت پیوندهای تجاری
افتتاحیه نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳: رونمایی از نوآوری‌ها و تقویت پیوندهای تجاری
افتتاحیه نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳: رونمایی از نوآوری‌ها و تقویت پیوندهای تجاری

افتتاحیه نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳: رونمایی از نوآوری‌ها و تقویت پیوندهای تجاری

امروز، نمایشگاه بین المللی الکامپ ۱۴۰۳ با حضور شرکت‌ها و استارتاپ‌های برجسته داخلی و خارجی در زمینه تجارت الکترونیک، کامپیوتر و الکترونیک در تهران افتتاح شد. نمایشگاه الکامپ، با تاریخچه‌ای که به سال ۱۳۶۹ بازمی‌گردد، همچنان به عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی ICT کشور، نقش مهمی در تقویت صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران ایفا می‌کند.

 

 

تاریخچه‌ای مختصر از الکامپ

نمایشگاه الکامپ که در ابتدا با نام “نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر، برق، الکترونیک و ارتباطات” و در یک چادر بادی آغاز به کار کرد، پس از جداسازی بخش‌های برق و مخابرات به نمایشگاه‌های مستقل، به شکل فعلی خود در زمینه کامپیوتر و تجارت الکترونیک ادامه یافت. از سال ۱۳۷۹ به بعد، این نمایشگاه با مشارکت بخش خصوصی برگزار شده و در چهار سال اخیر، مسئولیت برگزاری آن بر عهده سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور بوده است.

نگاهی به نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳

دبیر نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ ، رضا حیدری، در نشست خبری قبل از افتتاحیه، به معرفی بخش‌های مختلف این دوره پرداخت. او با اشاره به افزوده شدن دو بخش جدید “الکام کامرس” و “الکام اینشورنس”، تأکید کرد که تلاش بسیاری برای افزایش محتوای نمایشگاه صورت گرفته است. امسال حدود ۵۰۰ شرکت خصوصی و استارتاپی از کشورهای مختلف از جمله فرانسه، روسیه، آلمان، ژاپن، ترکیه و کره جنوبی حضور دارند و محصولات خود را به نمایش می‌گذارند.

بخش‌های ویژه نمایشگاه

الکام‌استارز: پس از یک وقفه چهار ساله، این بخش با همکاری حدود صد تیم استارتاپی به الکامپ بازگشته است. آرش برهمند، مدیر الکام‌استارز، تأکید کرد که این بخش به عنوان یک رویداد انگیزشی و آموزشی، به شرکت‌های نوپا برای ورود به بازار کمک می‌کند.

الکام‌پیچ: مهدی نیازی، مدیر این بخش، از تمرکز بر فعالیت‌های خارج از تهران و حضور پررنگ بانوان در این رویداد خبر داد. حدود ۷۰ تیم استارتاپی در این بخش به رقابت خواهند پرداخت و ایده‌های برتر جوایزی دریافت خواهند کرد.

توان‌تک: آنت میناسیان، مدیرعامل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، درباره اهمیت تکنولوژی برای بهبود زندگی معلولان سخن گفت و از شرکت‌ها خواست تا خدمات خود را برای دسترسی‌پذیری بهتر معلولان متناسب‌سازی کنند.

تینواستارز: مشکات اسدی، مدیر این بخش، از آغاز فرآیند منتورینگ فشرده برای تیم‌های دانش‌آموزی خبر داد. تینواستارز امسال به صورت آنلاین نیز برگزار می‌شود تا فرصت‌های بیشتری برای شرکت دانش‌آموزان فراهم کند.

فضای نمایشگاه الکامپ و تاثیر انتخابات

کاوه ثروتی، مدیر اجرایی الکامپ، درباره تأثیر فضای انتخاباتی کشور بر نمایشگاه توضیح داد که با توجه به برنامه‌ریزی‌های یک سال قبل، برگزاری نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ به بهترین شکل ممکن تضمین شده است.

 

صحنه هایی از نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳

 

در نهایت نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳، با ترکیبی از بخش‌های نوآورانه و تمرکز بر مسئولیت اجتماعی، به عنوان یک رویداد برجسته در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، فضایی مناسب برای تبادل دانش، ایده‌ها و تقویت پیوندهای تجاری فراهم کرده است. حضور گسترده شرکت‌ها و استارتاپ‌های داخلی و خارجی نشان از اهمیت و جایگاه ویژه این نمایشگاه در عرصه بین‌المللی دارد. همچنین شرکت کیان تجارت آژیراک یکی از بزرگترین واردکنندگان مانیتور تحت گارانتی دیجیتال سرویس آژیراک در ایران محسوب می گردد.

منبع: Elecompiran

نظر
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.